بایگانی بخش

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 35 | تعداد کل بازدید های مطالب: 8,658 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ -

.

کاربران دانشگاه علوم پزشکی گلستان موظف به رعایت " قوانین و حقوق مولف" و "مفاد قراردادهای منابع الکترونیک" در مورد تمام منابع اطلاعاتی الکترونیک در دسترس دانشگاه   می باشند. استفاده از کتاب های کتابخانه الکترونیک دانشگاه صرفاً با ثبت نام در وب سایت کتابخانه الکترونیک امکان پذیر می باشد. استفاده از منابع الکترونیک  مشترک دانشگاه صرفاً برای کاربران دانشگاه علوم پزشکی گلستان (جهت انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی بوده)و امکان استفاده تجاری از این منابع غیر قانونی می باشد. کلیه کاربران دانشگاه با دریافت VPN می توانند به منابع اطلاعاتی خارج از محیط دانشگاه دسترسی داشته باشند. دسترسی به پایان نامه ها صرفاً در کتابخانه مرکزی مقدور است. امکان کپی و عکس برداری از پایان نامه ها مقدور نبوده و صرفاً یاد داشت برداری از آن بلامانع است. 

img_yw_news
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ -

.

 خط مشی ما تلاش در جهت تامین اطلاعات، در زمان و مکان مناسب، برای مخاطب مناسب، ایجاد فضای دسترسی اطلاعات علمی بدون محدودیت و تسهیل و کوتاه سازی مسیرهای دسترسی به منابع علم است.

img_yw_news
شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ -

VPN

دریافت VPN راهنمای نصب VPN

img_yw_news
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ -

تعطیلی کتابخانه

با توجه به شیوع بیماری کرونا و باهدف پیشگیری از شیوع آن سالن مطالعه کتابخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد.  تاریخ آغاز به کار مجدد سالن مطالعه از طریق همین سایت به اطلاع اعضا محترم خواهد رسید.

img_yw_news
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ -

بازدید ریاست بیمارستان و معاونین محترم از کتابخانه

ریاست محترم بیمارستان جناب آقای دکتر آرین نیا و همچنین معاونین محترم آموزشی و پژوهشی و توسعه دانشگاه در بهمن ماه از مکان جدید کتابخانه بازدید بعمل آوردند. در این بازدید برخی از مشکلات کتابخانه و نیازهای آن جهت بهبود خدمات دهی کتابخانه و ساماندهی سالن مطالعه مطرح شد. همچنین در این بازدید برخی دانشجویان به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

img_yw_news
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ -

راهنمای جستجو

img_yw_news
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ -

تغییر مکان کتابخانه

مراجعین محترم به اطلاع می رساند کتابخانه این مرکز به مکان جدید(طبقه اول، ساختمان اعصاب و روان قدیم) منتقل گردیده است.

img_yw_news
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -

راهنمای خدمات کتابخانه

راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه (فایل PDF)   1.کاربران کتابخانه: کلیه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان که عضو کتابخانه شده‌اند می توانند از خدمات کتابخانه بهره گیری نمایند. 2.منابع کتابخانه: شامل کتب فارسی و لاتین چاپی و الکترونیکی،مجلات چاپی و الکترونیکی، ،سی دی و پایگاه‌های اطلاعاتی مشترک دانشگاه می‌باشد. 3.عضویت: عضویت در مجموعه کتابخانه‌های تابعه به صورت یکپارچه بوده و عضویت در یک کتابخانه به منزله امکان استفاده از تمامی کتابخانه‌های تابعه می‌باشد. با توجه به یکپارچه بودن نرم‌افزار کتابخانه عضویت به صورت الکترونیک از طریق پورتال کتابخانه می‌باشد. مراجعین از سایر سازمان ها و ارگان ها با ارائه معرفی نامه از سازمان متبوع می توانند از خدمات کتابخانه،فقط در محل کتابخانه،استفاده کنند (به این مراجعان خدمات امانت ارائه نمی شود). امانت فقط به شخص عضو کتابخانه داده می شود. 4.امانت: به هر کدام از کاربران زیر طبق دستورالعمل به مدت زمان مقرر کتاب امانت داده می‌شود. تعداد مجاز مدت زمان (روز) جامعه اعضاء 5 21 اعضای هیئت علمی و دانشجویانPHD 4 14 دانشجوی کارشناسی ارشددانشجوی دکترای حرفه‌ای و دندانپزشکی 3 14 کارکنان و دانشجویان کارشناسی     حداکثر تمدید تا دو بار در صورت رزرو نبودن کتاب امکان‌پذیر است. در صورت تأخیر در عودت کتاب، کتاب تمدید نخواهد شد. کتاب‌های مرجع، مجلات و پایان‌نامه‌ها امانت داده نمی‌شود حداقل یک نسخه از هر عنوان در کتابخانه به عنوان مرجع نگهداری می‌شود و آن نسخه امانت داده نمی‌شود در صورت مفقود شدن کتاب، آخرین ویرایش همان کتاب باید توسط امانت گیرنده به کتابخانه تحویل داده شود در غیر این صورت معادل ریالی به شماره حسابی که به این منظور اختصاص یافته است واریز شود. در صورتی که امانت گیرنده کتاب را به نوعی مخدوش نماید یا ذیل مطالب آن خط بکشد یا هایلایت نماید و یا صفحاتی از آن برداشته شده باشد،شخص خاطی باید عین آن کتاب را خریده و به کتابخانه تحویل دهد. تبصره:مهلت تهیه کتاب از زمان اعلام کتابخانه به مدت 10 روز می باشد. 5.مرجع: به کمک و راهنمایی به مراجعان به خصوص در مورد تجسس‌های علمی و یافتن اطلاعات تازه در مورد موضوع‌های مختلف، خدمات مرجع اطلاق می‌شود. در کتابخانه‌های تابعه خدمات مرجع به صورت مشاوره و راهنمایی کاربران در جستجوی اطلاعات علمی پژوهشی، ارائه راهنمایی در خصوص استفاده از پایگاه اطلاعاتی،ارائه خدمات به صورت از کتابدار بپرس،ارائه خدمات از طریق پست الکترونیک (5azarlibgoums.ac.ir)، و تلفن (31153475) ارائه می‌شود. 6.خدمات تحویل مدرک: خدمات تحویل مدرک شامل تمامی خدمات فراهم آوری منابع علمی الکترونیک می باشد . مراجعین میتوانند با مراجعه حضوری یا تلفنی و ارایه صفحه اول مقاله، صفحه تمام متن آنرا بصورت حضوری یا از طریق ایمیل دریافت نمایند 7.تسویه حساب: تسویه حساب به صورت متمرکز بوده و در کتابخانه مرکزی صورت می گیرد. دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی،انتقال و یا مهمان شدن در سایر دانشگاهها بایستی از کتابخانه مرکزی تسویه حساب دریافت و به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل دهند. کادر آموزشی قبل از استفاده از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور، مرخصی مطالعاتی، مرخصی های طولانی مدت، انتقالی، بازنشستگی و هرگونه قطع ارتباط استخدامی با دانشگاه بایستی از کتابخانه تسویه حساب دریافت نمایند.. 8.شرایط و مقررات سالن مطالعه: استفاده از سالن مطالعه برای تمامی اعضای کتابخانه ها شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه مقدور می باشد. در ایام امتحانات اولویت با دانشجویان عضو می باشد. در خصوص کتابخانه های مراکز آموزشی درمانی استفاده از سالن مطالعه مختص کاربرانی است که مشغول گذراندن دوره خدمت یا کارورزی خود در همان مرکز می باشند. 9.جستجوی منابع کتابخانه: جستجوی منابع کتابخانه مرکزی به صورت الکترونیک و از طریق نرم افزار آذرسا می باشد.جهت دریافت راهنمای جستجو در این نرم افزار اینجا را کلیک کنید. 10.دسترسی به منابع الکترونیک: دسترسی به منابع الکترونیک شامل بانکهای اطلاعاتی، مجلات الکترونیک، بانکهای تخصصی از طریق سایت کتابخانه بیمارستان 5آذر  مقدور می باشد. 11.ساعت کاری کتابخانه: کتابخانه (مخزن) شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14 سالن مطالعه: در ایام هفته 7:30 تا 24 سالن مطالعه: روزهای تعطیل 10-24

img_yw_news
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -

آشنایی با برخی مفاهیم

برای دیدن محتوای این بخش روی"ادامه مطلب" کلیک کنید.  

img_yw_news
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -

بروشور معرفی کتابخانه

برای دیدن محتوای این بخش روی "ادامه مطلب" کلیک کنید.  

img_yw_news
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -

تصاویری از کتابخانه

img_yw_news
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ -

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب  4 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت 1398 در تهران برگزار گردید. تعداد 43 نسخه کتاب لاتین و تعداد 60 نسخه کتاب فارسی از این نمایشگاه جهت کتابخانه بیمارستان 5 آذر خریداری گردید.

img_yw_news
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ -

نمایشگاه کتاب آبان 97

img_yw_news
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ -

جریمه دیرکرد برای کتب امانتی

به اطلاع کلیه اعضا کتابخانه می رساند : جریمه دیرکرد کتب امانتی از اول اردیبهشت 1398 اعمال خواهد شد. لذا کلیه اعضا می باید کتب امانت گرفته شده را در تاریخ تعیین شده تحویل نمایند.

img_yw_news
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

تازه های کتاب

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

آیین نامه کتابخانه مرکزآموزشی درمانی 5آذر  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۴/۱۳ |  آیین‌نامه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع ­رسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  (دریافت PFD)  مقدمه به مجموعه مقرراتی که یک موسسه عمومی یا خصوصی به منظور تنظیم امور موسسه خود تهیه و تدوین می‌کند آیین‌نامه گفته می‌شود. از اهداف آیین‌نامه می‌توان به پر کردن خلأ قانونی، ایجاد نظم و هماهنگی، بیان جزئیات و تسهیل اجرای قوانین، تعامل مثبت با افراد ذینفع، تعریف فعالیت‌ها و تفکیک مسئولیت‌ها و ارزیابی عملکرد اشاره کرد. دانشگاه علوم پزشکی گلستان با توجه به موارد فوق و اهمیت آیین‌نامه در دستیابی به اهداف کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، آیین‌نامه زیر را به تصویب رسانده است. رعایت مفاد این آیین‌نامه برای کلیه مراکز تابعه الزامی خواهد بود. رسالت کتابخانه 1. تسهیل جستجو و دستیابی به منابع اطلاعات علمی 2. تهیه مجموعه‌ها و آرشیوهای تخصصی با توجه به نیاز دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی از قبیل کتاب‌های چاپی، الکترونیکی، سی‌دی‌های آموزشی، عکس‌ها و سایر منابع اطلاعات 3. ارائه خدمات مرجع (کمک به اطلاع‌یابی کاربران) کاربران کتابخانه کلیه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان که عضو کتابخانه شده‌اند را جامعه کتابخانه می‌گویند. منابع کتابخانه شامل کتب فارسی و لاتین چاپی و الکترونیکی، مجلات چاپی و الکترونیکی،  سی دی و فیلم‌های آموزشی و پایگاه‌های اطلاعاتی مشترک دانشگاه می‌باشد.   دستورالعمل‌ها 1- مجموعه‌سازی: برنامه‌ریزی شیوه گردآوری مواد است که مجموعه منسجم و معتبر را به وجود می‌آورد تا بر مبنای اهداف و خدمات پیش بینی شده، نیازهای دانشگاه را پوشش دهد. مجموعه‌سازی در کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به صورت متمرکز و توسط کمیته تأمین منابع انجام می‌پذیرد. این کمیته شامل اعضای زیر می‌باشد: 1. نماینده معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه 2. روسای کتابخانه‌های تابعه 3. نماینده‌ای از کتابداران هر کتابخانه به عنوان کارشناس حرفه‌ای فرایند مجموعه سازی: کمیته تامین منابع به طور مرتب به نیازسنجی کاربران می‌پردازد و برطبق اولویت‌های تخصصی و استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی اقدام به تهیه منابع برای واحدهای تابعه دانشگاه می‌کند. نیازسنجی به 4 طریق انجام خواهد گرفت: 1. تکمیل فرم‌های آنلاین موجود در پورتال کتابخانه 2. تکمیل فرم‌های چاپی موجود در کتابخانه‌های تابعه دانشگاه‌ها 3. پیشنهادات کارشناسان کتابخانه­ ها 4. پیشنهادات گروه­های آموزشی جلسات کمیته تأمین منابع برای تشخیص نیازها و سیاست‌گذاری خرید هر شش ماه یک‌بار (فروردین-مهر) و در مواقع ضرورت به صورت فوق العاده برگزار می‌شود. خرید منابع برای مجموعه کتابخانه­های دانشگاه، توسط نمایندگان منتخب کمیته تامین منابع انجام می­شود. 2- خدمات فنی: به فهرست‌نویسی، رده‌بندی و آماده‌سازی ظاهری کتاب برای گذاشتن در قفسه‌ها و ورود اطلاعات کتاب‌شناختی مدارک در نرم‌افزار کتابخانه‌ای خدمات فنی گفته می‌شود. پس از تهیه منابع (خرید، اهدا و ...) مجموعه منابع به صورت متمرکز و توسط کمیته فنی، شامل متخصصان منتخب از کتابداران دانشگاه (در صورت امکان از هر دانشکده یک نفر متخصص) انجام می شود. این فرایند شامل سازماندهی منبع و ورود اطلاعات سازماندهی به نرم ­افزار کتابخانه­ ای و ثبت منبع است. آماده سازی منبع توسط هر یک از کتابخانه­ های تابعه صورت می­ گیرد.  3- سیاهه برداری: سیاهه برداری بازبینی مجموعه منابع یک کتابخانه به منظور تعیین کتاب‌هایی است که در قفسه‌ها در جای ویژه خود وجود ندارد. سیاهه برداری به‌طور سالانه و در تابستان هرسال انجام می‌گیرد. 4- وجین: عمل امحا یا جابجا کردن نسخه‌های زائد جاگیر، کتاب‌ها و موادی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد یا به طور کافی قابل استفاده نیستند را وجین می‌گویند. منابعی که شامل شرایط وجین می‌باشند: 1. منابع فرسوده به صورتی که دیگر غیرقابل استفاده باشد و قابلیت صحافی یا تعمیر نداشته باشد 2. منابعی که ده سال از تاریخ انتشار آن‌ها گذشته باشد؛ در صورتی که نسخه جدید آن به تعداد کافی در کتابخانه موجود باشد. تبصره: ممکن است بعضی از منابع به دلایلی از قبیل نبود نسخه جدید یا استفاده مکرر بیشتر از ده سال هم در کتابخانه باقی بماند. فرایند وجین به این صورت است که وجین همیشه به معنای دور انداختن کتاب نیست کتابخانه‌های تابعه هنگام وجین می‌بایست لیستی از منابع وجین را آماده کرده و لیست را به مراکز ارسال کرده و سپس در صورت عدم نیاز هیچ‌کدام از کتابخانه‌های تابعه در فرایند امحا قرار می‌گیرد. وجین به صورت سالانه و همزمان با سیاهه برداری انجام می‌شود. 5- اهداء: فرآیندی است که در آن اشخاص یا سازمان‌ها، منابعی را به صورت رایگان و جهت استفاده عمومی به کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند. قوانین اهداء کتابخانه: تمام منابع اهدایی را می‌پذیرد اگر منبع اهدایی مشمول قوانین وجین کتاب نباشد در سیستم کتابخانه ثبت و همانند یک منبع خریداری شده با آن رفتار می‌شود در غیر این صورت (فرسوده بودن کتاب، قدیمی بودن یا عدم ارتباط موضوعی با مجموعه کتابخانه) در قفسه " ببر و بخوان و نیار" قرار می‌گیرد. توضیح: منظور از قفسه ببر و بخوان و نیار قفسه­ای است که منابع فوق در آن قرار گرفته و ثبت نمی‌شود و کاربران می‌توانند منبع را به کتابخانه عودت ندهند.   6- امانت: فرآیند ثبت کتاب یا سایر موادی که به امانت داده می‌شود به نام شخص امانت‌گیرنده و سپردن آن به او قوانین امانت: به هر کدام از کاربران زیر طبق دستورالعمل به مدت زمان مقرر کتاب امانت داده می‌شود تعداد مجاز مدت زمان (روز) 2 7 کارکنان   3 10 دانشجوی کارشناسی 3 14 دانشجوی کارشناسی ارشد 3 14 دانشجوی دکترای حرفه‌ای و دندانپزشکی 5 21 دستیاران 7 30 هیئت علمی   ماده 1: حداکثر تمدید تا دو بار در صورت رزرو نبودن کتاب امکان‌پذیر است. ماده 2: در صورت تأخیر در عودت کتاب، کتاب تمدید نخواهد شد. ماده 3: کتاب‌های مرجع، مجلات و پایان‌نامه‌ها امانت داده نمی‌شود ماده 4: حداقل یک نسخه از هر عنوان در کتابخانه به عنوان مرجع نگهداری می‌شود و آن نسخه امانت داده نمی‌شود ماده 5: در صورت مفقود شدن کتاب، آخرین ویرایش همان کتاب باید توسط امانت گیرنده به کتابخانه تحویل داده شود در غیر این صورت معادل ریالی به شماره حسابی که به این منظور اختصاص یافته است واریز شود.   7- رزرو:  در کتابخانه‌های تابعه دانشگاه امکان رزرو منبع از طریق پورتال کتابخانه وجود دارد و حداکثر زمان رزرو 24 ساعت است.   8- عضویت: عضویت در مجموعه کتابخانه‌های تابعه به صورت یکپارچه بوده و عضویت در یک کتابخانه به منزله امکان استفاده از تمامی کتابخانه‌های تابعه می‌باشد. با توجه به یکپارچه بودن نرم‌افزار آذرسا عضویت به صورت الکترونیک از طریق پورتال کتابخانه می‌باشد. تسویه حساب نیز به صورت متمرکز بوده و تسویه حساب در یک کتابخانه به منزله تسویه حساب در همه کتابخانه‌ها می‌باشد. مراجعین از سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها با ارائه معرفی‌نامه از سازمان متبوع می‌توانند از خدمات کتابخانه، فقط در محل کتابخانه، استفاده کنند (به این مراجعان خدمات امانت ارائه نمی‌شود). امانت فقط به شخص عضو کتابخانه داده می‌شود. تبصره 1: ارائه خدمات کتابخانه ای برای فارغ التحصیلانی که مشمول آموزش مداوم هستند از طریق نرم افزار کتابخانه و به صورت آنلاین و امانت سالنی انجام می گیرد.    9-شرایط و مقررات سالن مطالعه: استفاده از سالن مطالعه برای اعضای کتابخانه، شامل گروه های ذیل مقدور میباشد: اساتید، دستیاران، پزشکان شاغل در این مرکز و دانشجویانی که مشغول گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی در این مرکز هستند. 10.تأخیر: بابت تأخیر منابع امانت گرفته شده به ازای هر روز مبلغ 5000 ریال (500 تومان) از شخص امانت گیرنده جریمه دریافت می‌شود. در صورت درخواست همزمان برای یک منبع از جانب چند کاربر، اولویت با اعضای دانشکده مطبوع همان کتابخانه می‌باشد. تمامی مراکز باید فرآیند امانت را به صورت الکترونیک از طریق نرم‌افزار آذرسا انجام دهند. 11- مرجع: خدمات مرجع به کمک و راهنمایی به مراجعان به خصوص در مورد تجسس‌های علمی و یافتن اطلاعات تازه در مورد موضوع‌های مختلف، خدمات مرجع اطلاق می‌شود. در کتابخانه‌های تابعه خدمات مرجع به صورت مشاوره و راهنمایی کاربران در جستجوی اطلاعات علمی پژوهشی، ارائه راهنمایی در خصوص استفاده از پایگاه اطلاعاتی، ارائه خدمات به صورت از کتابدار بپرس، ارائه خدمات از طریق پست الکترونیک،  و تلفن ارائه می‌شود.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

img_yw_news
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ -

.

تاریخچه: کتابخانه مرکز آموزشی درمانی ۵آذر همزمان با ورود اولین دانشجویان پزشکی به بیمارستان در سال ۱۳۷۴ راه اندازی شد. برای سازماندهی منابع از نظام رده بندی NLM استفاده شده است. نرم افزار مورد استفاده در کتابخانه " نرم افزار آذرسا"  میباشد. اهداف: مهمترین هدف کتابخانه، فراهم آوردن زمینه حمایت از فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه از طریق تامین منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز اساتید و دانشجویان می باشد. کتابخانه بیمارستان شهدای ۵ آذر به عنوان یک کتابخانه دانشگاهی در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه با بهره گیری از حمایت های این بیمارستان و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ارائه خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی می پردازد. این کتابخانه وظیفه دارد نسبت به شناسایی و تأمین نیازهای اساتید، دانشجویان و سایر کابران تحت پوشش خود و ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی دانشگاه، تلاش نموده و از طریق توسعه و استاندارد سازی خدمات و امکانات خود، بستر و محیط مناسب را برای کاربران فراهم آورد. بیانیه رسالت: تقویت و توانمند سازی کتابداران در جهت انجام وظایف کتابدار بالینی در مراکز آموزشی درمانی (به عنوان عضوی از تیم درمان و تهیه منابع اطلاعاتی جهت آموزش به بیمار و همراهان وی) فعال سازی کتابخانه ها و کتابداران در گسترش برنامه EBM و پیش نیازهای آن، به عنوان مجریان عملکرد مبتنی بر شواهد در محیط پایگاه های اطلاعاتی پزشکی مبتنی بر شواهد توسعه مجموعه منابع اطلاعاتی مطابق با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی و تخصصی دیجیتال نمودن کلیه فرایند های کتابخانه ها ما برآنیم  به عنوان برترین مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی در حوزه تخصص ها و فوق تخصص های فعال بیمارستان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور شناخته شویم. -احترام به شان و کرامت بیماران و کارکنان -تصمیم گیری مشارکتی مبتنی بر شواهد و داده ها -ایمنی بیماران و کارکنان -رعایت حقوق گیرندگان خدمت -مسئولیت پذیری ، پاسخگویی ، همدلی و صداقت در عملکرد ها -عدالت محوری -تکیه بر اهداف تعالی سازمانی وظایف: بهبود و توسعه خدمات کتابخانه ای در راستای تأمین نیازهای کاربران مجموعه سازی و سازماندهی منابع کتابخانه در چارچوب اهداف و خط مشی تعیین شده کمک و راهنمایی مراجعین در جهت دستیابی به منابع و نیازهای اطلاعاتی ایشان فراهم نمودن دستیابی آزاد و آسان به منابع کتابخانه از طریق نرم افزار کتابخانه ارائه خدمات اینترنتی به مراجعین از طریق مرکز اینترنت  ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق وب سایت کتابخانه چشم انداز:  با توجه به افزایش رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشکده، رشد تعداد دانشجویان و سایر کاربران کتابخانه و گسترش فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در تمامی زمینه ها و نیز توسعه دامنه همکاری های بین کتابخانه ای، ایجاد تحول در امکانات، خدمات و فضای کتابخانه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. لذا کتابخانه مرکز آموزشی درمانی  مصمم است با تعالی امکانات و خدمات خود و با ایجاد محیطی مناسب، ضمن توسعه خدمات به کاربران و سایر ذینفعان و جلب رضایت آنان، روند بهبود مستمر خدمات و امکانات کتابخانه را تحقق بخشیده و به عنوان غنی ترین و فعال ترین کتابخانه  مطرح گردد و نسبت به تأمین منابع و اطلاعات مورد نیاز مراجعین به طور مؤثر و سازنده اقدام نماید. معرفی جامعه: اعضای محترم هیات علمی دانشجویان پزشکی -پرستاری-مامایی-اتاق عمل- بهداشت و ... که دوره آموزشی بالینی خود را در بیمارستان می گذرانند . کارکنان درمانی و غیردرمانی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی که در نرم افزار کتابخانه عضو می باشند. پژوهشگران و دانشجویان خارج از مجموعه با معرفی نامه معاونت محترم پژوهشی بیمارستان

صفحه 1 از 2    
اولین
قبلی
1
 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به کتابخانه بیمارستان 5 آذر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | 5azrlib

Designed & Developed by : Yektaweb