دسته بندی موضوعی مطالب |
جستجوی پیشرفته |
تعداد کل مطالب: 35 |
تعداد کل بازدید های مطالب: 8,397 |
|
|
دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ -
گزارش عملکرد سالیانه : گزارش عملکرد کتابخانه در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲
- عضویت ۵۰ نفر در کتابخانه این مرکز
- سرچ مقاله جهت استفاده اساتید و دانشجویان
- وجین کتب فرسوده و قدیمی با توجه به دستورالعمل ارائه شده در آئین نامه کتابخانه مرکزی
- امکان استفاده از دانشجویان جهت کار دانشجویی
- گردش امانت بیش از۶۰ کتاب از طریق نرم افزار آذرسا
- بازگردانده شده به قفسه۴۰ کتاب از طریق نرم افزار آذرسا
- مهر و امضای نامه تسویه حساب برای بیش از ۵۰نفر
- برگزاری کارگاه آموزشی Mega Paper
|
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ -
کارگاه آشنایی با سامانه مگاپیپر
کارگاه آشنایی با سامانه Mega Paper در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ با تدریس سرکار خانم بنی صفار در ساعت ۱۰ الی ۱۲ در ساختمان شهید نبوی بیمارستان ۵آذر،طبقه پنجم، کلاس شماره ۱ جهت آشنایی بیشتر دانشجویان و کارمندان برگزار می گردد.
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ -
گزارش عملکرد سالیانه : گزارش عملکرد کتابخانه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲
- عضویت ۱۱۲ نفر در کتابخانه این مرکز
- تامین منابع علمی جهت استفاده آموزشی و تحقیقاتی
-جستجوی مقاله جهت استفاده اساتید و دانشجویان
- وجین کتب فرسوده و قدیمی با توجه به دستورالعمل ارائه شده در آئین نامه کتابخانه مرکزی
- امکان استفاده از دانشجویان جهت کار دانشجویی
- گردش امانت بیش از۱۰۰ کتاب از طریق نرم افزار آذرسا
- بازگردانده شده به قفسه ۸۱ کتاب از طریق نرم افزار آذرسا
- آموزش دسترسی به پایگاه اطلاعاتی Mega Paper
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ -
بازدیدمدیریت و معاون محترم بیمارستان از کتابخانه مرکز
مدیریت محترم بیمارستان جناب آقای دکتر جنتی و همچنین معاون محترم پژوهشی مرکز آموزشی درمانی ۵آذر جناب آقای دکتر خوارزم در شهریورماه از مکان کتابخانه بازدید بعمل آوردند. در این بازدید برخی از مشکلات کتابخانه و نیازهای آن جهت بهبود خدمات دهی کتابخانه و ساماندهی سالن مطالعه مطرح شد. همچنین در این بازدید برخی دانشجویان به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ -
غیر فعال شدن کاربران کتابخانه در صورت نداشتن عکس عضویت
به اطلاع تمامی کاربران کتابخانه اعم از اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان و پرسنل مرکز می رساند با توجه به آیین نامه کتابخانه ی مرکزی دانشگاه جهت غیر فعال نمودن کاربرانی که عکس عضویت خود را بارگذاری نکرده اند، خواهشمند است در اسرع وقت عکس خود را در صفحه ی شخصی آپلود نمایید.
|
|
|
|
|
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ -
.
فرایند امانت
فرایند سازماندهی
فرایند مجموعه ساری
فرایند تامین مجلات
|
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ -
.
کاربران دانشگاه علوم پزشکی گلستان موظف به رعایت " قوانین و حقوق مولف" و "مفاد قراردادهای منابع الکترونیک" در مورد تمام منابع اطلاعاتی الکترونیک در دسترس دانشگاه می باشند.
استفاده از کتاب های کتابخانه الکترونیک دانشگاه صرفاً با ثبت نام در وب سایت کتابخانه الکترونیک امکان پذیر می باشد.
استفاده از منابع الکترونیک مشترک دانشگاه صرفاً برای کاربران دانشگاه علوم پزشکی گلستان (جهت انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی بوده)و امکان استفاده تجاری از این منابع غیر قانونی می باشد.
کلیه کاربران دانشگاه با دریافت VPN می توانند به منابع اطلاعاتی خارج از محیط دانشگاه دسترسی داشته باشند.
دسترسی به پایان نامه ها صرفاً در کتابخانه مرکزی مقدور است. امکان کپی و عکس برداری از پایان نامه ها مقدور نبوده و صرفاً یاد داشت برداری از آن بلامانع است.
|
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ -
.
خط مشی ما تلاش در جهت تامین اطلاعات، در زمان و مکان مناسب، برای مخاطب مناسب، ایجاد فضای دسترسی اطلاعات علمی بدون محدودیت و تسهیل و کوتاه سازی مسیرهای دسترسی به منابع علم است.
|
شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ -
VPN
دریافت VPN
راهنمای نصب VPN
|
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ -
تعطیلی کتابخانه
با توجه به شیوع بیماری کرونا و باهدف پیشگیری از شیوع آن سالن مطالعه کتابخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد.
تاریخ آغاز به کار مجدد سالن مطالعه از طریق همین سایت به اطلاع اعضا محترم خواهد رسید.
|
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ -
بازدید ریاست بیمارستان و معاونین محترم از کتابخانه
ریاست محترم بیمارستان جناب آقای دکتر آرین نیا و همچنین معاونین محترم آموزشی و پژوهشی و توسعه دانشگاه در بهمن ماه از مکان جدید کتابخانه بازدید بعمل آوردند. در این بازدید برخی از مشکلات کتابخانه و نیازهای آن جهت بهبود خدمات دهی کتابخانه و ساماندهی سالن مطالعه مطرح شد. همچنین در این بازدید برخی دانشجویان به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
|
|
|
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ -
تغییر مکان کتابخانه
مراجعین محترم به اطلاع می رساند کتابخانه این مرکز به مکان جدید(طبقه اول، ساختمان اعصاب و روان قدیم) منتقل گردیده است.
|
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -
راهنمای خدمات کتابخانه
راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه
(فایل PDF)
1.کاربران کتابخانه:
کلیه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان که عضو کتابخانه شدهاند می توانند از خدمات کتابخانه بهره گیری نمایند.
2.منابع کتابخانه:
شامل کتب فارسی و لاتین چاپی و الکترونیکی،مجلات چاپی و الکترونیکی، ،سی دی و پایگاههای اطلاعاتی مشترک دانشگاه میباشد.
3.عضویت:
عضویت در مجموعه کتابخانههای تابعه به صورت یکپارچه بوده و عضویت در یک کتابخانه به منزله امکان استفاده از تمامی کتابخانههای تابعه میباشد.
با توجه به یکپارچه بودن نرمافزار کتابخانه عضویت به صورت الکترونیک از طریق پورتال کتابخانه میباشد.
مراجعین از سایر سازمان ها و ارگان ها با ارائه معرفی نامه از سازمان متبوع می توانند از خدمات کتابخانه،فقط در محل کتابخانه،استفاده کنند (به این مراجعان خدمات امانت ارائه نمی شود).
امانت فقط به شخص عضو کتابخانه داده می شود.
4.امانت:
به هر کدام از کاربران زیر طبق دستورالعمل به مدت زمان مقرر کتاب امانت داده میشود.
تعداد مجاز
مدت زمان (روز)
جامعه اعضاء
5
21
اعضای هیئت علمی و دانشجویانPHD
4
14
دانشجوی کارشناسی ارشددانشجوی دکترای حرفهای و دندانپزشکی
3
14
کارکنان و دانشجویان کارشناسی
حداکثر تمدید تا دو بار در صورت رزرو نبودن کتاب امکانپذیر است.
در صورت تأخیر در عودت کتاب، کتاب تمدید نخواهد شد.
کتابهای مرجع، مجلات و پایاننامهها امانت داده نمیشود
حداقل یک نسخه از هر عنوان در کتابخانه به عنوان مرجع نگهداری میشود و آن نسخه امانت داده نمیشود
در صورت مفقود شدن کتاب، آخرین ویرایش همان کتاب باید توسط امانت گیرنده به کتابخانه تحویل داده شود در غیر این صورت معادل ریالی به شماره حسابی که به این منظور اختصاص یافته است واریز شود.
در صورتی که امانت گیرنده کتاب را به نوعی مخدوش نماید یا ذیل مطالب آن خط بکشد یا هایلایت نماید و یا صفحاتی از آن برداشته شده باشد،شخص خاطی باید عین آن کتاب را خریده و به کتابخانه تحویل دهد.
تبصره:مهلت تهیه کتاب از زمان اعلام کتابخانه به مدت 10 روز می باشد.
5.مرجع:
به کمک و راهنمایی به مراجعان به خصوص در مورد تجسسهای علمی و یافتن اطلاعات تازه در مورد موضوعهای مختلف، خدمات مرجع اطلاق میشود.
در کتابخانههای تابعه خدمات مرجع به صورت مشاوره و راهنمایی کاربران در جستجوی اطلاعات علمی پژوهشی، ارائه راهنمایی در خصوص استفاده از پایگاه اطلاعاتی،ارائه خدمات به صورت از کتابدار بپرس،ارائه خدمات از طریق پست الکترونیک (5azarlibgoums.ac.ir)، و تلفن (31153475) ارائه میشود.
6.خدمات تحویل مدرک:
خدمات تحویل مدرک شامل تمامی خدمات فراهم آوری منابع علمی الکترونیک می باشد . مراجعین میتوانند با مراجعه حضوری یا تلفنی و ارایه صفحه اول مقاله، صفحه تمام متن آنرا بصورت حضوری یا از طریق ایمیل دریافت نمایند
7.تسویه حساب:
تسویه حساب به صورت متمرکز بوده و در کتابخانه مرکزی صورت می گیرد.
دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی،انتقال و یا مهمان شدن در سایر دانشگاهها بایستی از کتابخانه مرکزی تسویه حساب دریافت و به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل دهند.
کادر آموزشی قبل از استفاده از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور، مرخصی مطالعاتی، مرخصی های طولانی مدت، انتقالی، بازنشستگی و هرگونه قطع ارتباط استخدامی با دانشگاه بایستی از کتابخانه تسویه حساب دریافت نمایند..
8.شرایط و مقررات سالن مطالعه:
استفاده از سالن مطالعه برای تمامی اعضای کتابخانه ها شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه مقدور می باشد.
در ایام امتحانات اولویت با دانشجویان عضو می باشد.
در خصوص کتابخانه های مراکز آموزشی درمانی استفاده از سالن مطالعه مختص کاربرانی است که مشغول گذراندن دوره خدمت یا کارورزی خود در همان مرکز می باشند.
9.جستجوی منابع کتابخانه:
جستجوی منابع کتابخانه مرکزی به صورت الکترونیک و از طریق نرم افزار آذرسا می باشد.جهت دریافت راهنمای جستجو در این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.
10.دسترسی به منابع الکترونیک:
دسترسی به منابع الکترونیک شامل بانکهای اطلاعاتی، مجلات الکترونیک، بانکهای تخصصی از طریق سایت کتابخانه بیمارستان 5آذر مقدور می باشد.
11.ساعت کاری کتابخانه:
کتابخانه (مخزن) شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14
سالن مطالعه: در ایام هفته 7:30 تا 24
سالن مطالعه: روزهای تعطیل 10-24
|
|
|
|
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ -
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب 4 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت 1398 در تهران برگزار گردید. تعداد 43 نسخه کتاب لاتین و تعداد 60 نسخه کتاب فارسی از این نمایشگاه جهت کتابخانه بیمارستان 5 آذر خریداری گردید.
|
|
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ -
جریمه دیرکرد برای کتب امانتی
به اطلاع کلیه اعضا کتابخانه می رساند : جریمه دیرکرد کتب امانتی از اول اردیبهشت 1398 اعمال خواهد شد. لذا کلیه اعضا می باید کتب امانت گرفته شده را در تاریخ تعیین شده تحویل نمایند.
|